19 Ağu 2017

Uyurken Düşme Hissi


Uyurken birden boşluğa düşme hissini hepimiz yaşıyoruz ama neden olduğunu bilmiyoruz.. Uyurken birden boşluğa düşme hissinin neden olduğunu sizler için araştırdım.
Uykuya dalarken yaşanan düşme hissinin doğal olabildiği gibi bazı psikolojik ve psikiyatrik durumlarda da gözlenebildiğini belirten Psikiyatrist Psikoterapist Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Üney, bu olayın birçok kişi tarafından dehşet veya korku hissi olarak algılandığını söyledi.

Uykuya dalarkenki düşecekmiş hissinin 7 sık nedeni olduğunu aktaran Üney, o nedenleri ve gelişen tabloyu şöyle anlattı:

Uyku Dönemleri Arasındaki Geçiş: Uykumuz birbirini takip eden iki ayrı dönemden oluşmaktadır. NONREM ve REM denen bu dönemler; gece boyunca 6-7 kez oluşur. NONREM dönemi uykumuzun yüzde 75’ini kapsar. Bu dönemde, kalp atışımız ve soluk alıp vermemiz azalır. Kaslarımız gevşer. Diğer dönem olan REM döneminde ise beynimizin çalışması hızlanır, göz kaslarının çalışma hızı artar, vücut kaslarımız oldukça derin gevşerken kalp atış hızımız artar. Rüyaları bu dönemde görürüz. İşte bu iki dönemin geçişi sırasında vücut kaslarının aşırı gevşemesi nedeniyle düşme hissini yaşayabiliriz.

                                       
KarabasanUyku felci denilen durumdur. Uykunun REM-NONREM değişim evreleri esnasında görülür. Stresli dönemlerde artar. REM dönemine geçişte, kişinin felç olmuş ya da düşecekmiş gibi hissettiği ancak müdahale edemediği bir dönemdir.

Panik Atak: Herhangi bir nedenle oluşan panik atak nöbetleri, tam uykuya dalarken oluşabilir. Bu durum kişide yatağı kayıyormuş, düşecekmiş gibi bir his yaratabilir.

Uyku Bozuklukları: Geç uykuya dalma, sık uyanma, erken uyanma, uyanmada zorluk gibi birçok şekilde karşımıza çıkan uyku bozukluklarında bu his yaşanabilir.

Endişe Bozuklukları: Endişelerin aşırı arttığı birçok psikiyatrik bozuklukta düşme hissine rastlanır.

Stresli Yaşam: Kişi gündelik yaşamında aşırı stres yaşıyor ve bunu kontrol edemiyorsa, vücut bu tip tepkilerle alarm verir. Stres kontrolü için çözüm üretilmesi gerekir.

Bazı İlaçlar: Gece yatarken alınan ve tansiyonu ani düşüren bazı ilaçlar bu hissin oluşmasına neden olabilir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder